Hava Soğutmalı Deniz Motoru Yapımı - 2








 Hava Soğutmalı Deniz Motoru Yapımı - 2
















          2 motorda yeni sahiplerine uğurlandıktan sonra hobi amaçlı 3. motorumu yapmaya karar verdim. Yine 2. el bir kuyruk alınacak ve 4 zamanlı bir motor üzerine takılacak. 2. el kuyruğu deniz motorları servisliğini yapan Kemal Abiden tedarik ettim. 90 yıllara ait Kanadalı Bombardier firmasına ait deniz motorunun kuyruğu. Motor arızası olduğunu ve motorun toparlanamayacak kadar bitik olduğunu öğrendim. Dolayısıyla yeni motor takmak şart. Aldığım kuyruk hoşuma gitti. Boş ve ileri vites seçeneği olması, sola dönüşlü pervanesinin üzerinde olması, kısa ve kare şaft bağlantısı olması ve en önemlisi metal yorgunluğunun olmaması beni sevindirdi. Araya sadece flanş yapılacak ve gaz kolu ayarlanacak. Yapılacak işler aynen şöyle;

1- Kuyruğu tornistan yaparken kitleyen parça yapılacak.
2- Kuyruk komple oto astarı ve oto boyası ile boyanacak.
3- Pervane aşınmaya karşı korunması için boyanacak ve verniklenecek.
4- Motor ile kuyruk arasına bağlantı için flanş yapılacak.
5- Motor bağlandıktan sonra gaz kolu ayarlanacak.
6- Tüm hareketli parçalar çalışma özeliğine uygun kimyasallarla yağlanacak.
7- Gerekli devir ölçüm ve ayarları yapılarak deniz testi yapılacak.
8- Belki keyfe keder marş motoru takabilirim.

Motor için Weima marka 140 cc 6 hp ve 3600 devir 4 zamanlı benzin motorunu sipariş verdim. Yakında elime geçer


1- Kuyruğu tornistan yaparken kitleyen parça yapımı

Bu maddenin biraz işi var. Ben 2. maddeden başladım.

2- Kuyruk komple oto astarı ve oto boyası ile boyanması

İlk önce kuyruk komple benzinle temizlendi. Sonra 220 numara zımpara ile katılaşmış kir tabakası çıkarıldı. Böylece atacağımız boyanın yüzeye tutunması için tırtıklar oluştu. Aşağıdaki resimlerdeki işlem sırası şöyle. İlk olarak boyaya hazırlanan yüzey astar boya ile boyandı. En ince deliğe kadar astar boya atıldı.






Astar Boya kuruduktan sonra Siyah Akrilik Oto Boyası 4 kat şeklinde atıldı.



Bu boyada kuruduktan sonra 3 kat Akrilik Oto Verniği atıldı. Artık yarın sabaha kadar kuruması beklenecek. Ayrıca yarın sabah Ümraniye Sanayide bulunan Emek Torna Kazım abiye uğrayıp flanşı alacağım. Artık benim bu işlere o kadar alıştıki flanşın ölçülerini telefonda söyledim. Yarın sabah almaya gideceğim.

3- Pervane aşınmaya karşı korunması için boyanacak ve verniklenmesi

Evde eşimin kullandığı metalik Altın akrilik boya vardı. Pervaneyi 5 kat bu boya ile boyadım. Derler ya yanıyor diye. Altın rengiyle pervane yanıyor. Yalnız fotoğraf çekmedim. Fotoğraf çekinde yayınlarım burada.

Bu motor Denizli Buldan'dan Tuğrul Beye gönderilmiştir. Yeni sahibine uğurlu gelmesini dilerim.