Motorlu Tırpandan Dıştan Takma Deniz Motoru Yapımı










Motorlu Tırpandan Dıştan Takma Deniz Motoru Yapımı
(Do It Yourself)












3 mtlik sandal imalatı yavaş yavaş ilerlerken tekneye motor ilave etmek istedim. Her zamanki gibi kendim yaparsam daha ucuza geleceğini motor fiyatlarını görünce anladım. İlk iş olarak dikey milli benzin motoru araştırması yapıyordum ki motorlu tırpanın tam bu iş için biçilmiş kaftanmış. Bence işe başlarken anladığım tek kusuru gördüğüm en güçlü motorlu tırpan 2 hp gücünde. Benim için sorun yok, kürekten kurtarsın beni yeter. 52 cc 2 HP 2 zamanlı hava soğutmalı Anadolu Power marka motorlu tırpanın siparişini verdim. Gelen ürün beni biraz korkuttu. Şaft uzun, motor bağlama aparatı yapılacak. Pervane ayarlanacak. Şaft içindeki mil çelikten. Yani tornacı yolu görünüyor.

Gelen motor bu şekilde








Tornacıda şaftı kısalttırdıktan sonra 2. el bir pervane buldum.


Egzost borusunu uzatarak hem yanmış gazları ber taraf ettim hemde itici güç kazandım.


Motoru aynaya bağlayacağımız aparatı yaptık.


Turuncu olan rengini sprey boya ile beyaza boyadım. Sprey boya güneşten çatlayıp döküldü. Bu yüzden tüm boyayı kaldırıp Beyaz astar boya attım. Astar boya yüzeye daha iyi tutunuyor ve elastik olduğu için çatlama yapmıyor. 





NOT: Bu arada herkes pervaneyi nerden aldığımı soruyor. www.erispervane.com sitesinden pervaneyi döktürdüm. Piyasaya göre çok uygundur.

Aşağıda denizdeki ilk performansının videosu var. Burada şaft boyu biraz uzun olduğu için pervane suya fazla daldı ve yüke bindi. Bu yüzden istediğim devire çıkmadı. Atölyede şaft boyunu ayarladım. Pervaneyi değiştirdim. Egzost borusunu söktüm. Tüm beyaz kısımları siyah oto boyasına boyadım. Son halinin resimlerini ve yeni şaft boyu ile ilk deneme videomu buradan paylaşacağım.