Bu Sefer Kendime Beşik







3 mtlik Yelkenli Sandal
(Hareketli Salma)










               Oğluma yaptığım sandal beşikten kazandığım imalat tecrubesiyle kendime Bir yelkenli yapmak istedim. Yıllardır aklımda ama gerekli cesareti kendimde yeni topladım. İş icabı İstanbul'dayım. Sonra Ankara'ya geri döneceğiz. O yüzden kolay taşıyabileceğim Bir yelkenli olması gerekiyordu. Öncelikle tasarım kriterlerimi belirledim.

1) Araba uzerinde taşınabilmeli
2) Orjinal sandal Gibi tatlı bir ovalliği olmalı
3) Kontraplaktan yapılmalı (Hafif Olması için)
4) Kısaca Ucuz olmalı, etli olmalı, yağlı olmalı :)


Handy Andy modelini yapmaya karar Verdim. Fakat orjinal projesinde tek tek sarim yapılarak imal ediliyor. Buda sandalin ağırlığını arttırıyor. denizrehberim.com sitesinden tanıdığım Sevgili Erol Hitay (ehitay) abimin yardımıyla bordra vee karinası 3 parça kontraplaktan yapilacak sekilde projelendirildi. Ilk ETAPTA 1/10 modelini yapmaya başlayacağım. Bu sekılde imalatta karşıma çıkacak sıkıntıları görebileceğim. 

Handy Andy Modelinin Sn. Erol Hitay Tarafindan çizilmiş projesini aşağıdaki linkten Indirebilirsiniz.

3mt Yelkenli AutoCAD Projesi İndir 



Sn. Erol HİTAY'ın Yaptığı 3D modellemesi


Hareketli salma eklendi, dümen sistemi değiştirildi.


2,5mtlik Sandalin maketini yaptım. En boy oranı hoşuma gitmedi. Bu Yüzden Erol Abiden rica edip Sandalin 3 metreye çıkarttı boyunu. Bu duruma göre kesim işleri başladı.




2 parça olan bordra karinayı yapıştırmaya başladım.




Maalesef zaman darlığından projeyi tamamlayamadım. Onun yerine zodyak tipi 2,7 mt bot aldım. Daha Büyük Bir yelkenli yapacağım ilerde inşallah. En azından Bir Şeyler yapabileceğimi anladım. Sayfayı takip edenlere teşekkür ederim.


Yukarıdaki yazı gördükçe canım sıkılıyor. Bu yüzden bu projeyi yeniden canlandırdım. Şantiyeye 6 mm kontraplak gelmesi projenin yeniden canlanmasına vesile oldu. Tüm parçalar yeniden kesildi. Yekpare olması gereken ama boyutlarından dolayı kontraplak levhasına sığmadığından 2 parça olarak kesilen bordra ve karina yapıştırıldı. En kısa zamanda birleştirmeler yapılacak.





Elektrikçilerin kullandığı kablo kelepçeleriyle bordra ve karina birbirine tutturuldu. 5 hp motoruda taktık güzel olacak galiba.



İçten yapıştırma işlemi bitti. Sandalı ters çevirdik.




Birleşim yerlerini zımparaladıktan sonra epoksi macun ile doldurduk. Böylece elyaf uygulaması sırasında boşluk kalmayacak.


Dış kabuğa elyaf atma işi başladı. Hadi hayırlısı




İlk kat macun işlemine başladık.


Macun işi bitti ters çevirdik sandalı.



Küpeşte imalatınıda laminasyon yöntemiyle yaptık.











Sandalı ters çevirip boyaya başladık. Dış kabuk RAL 6005 yeşil, içi RAL 9010 kırık beyaz






Tekrar sandalı çevirdik.




Aksesuar işi kaldı artık. Yalnız Ankara'ya taşındığım için önümüzdeki yazı bekleyecek geri kalan iş.