Oğluma Yaptığım Sandal Beşik

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         



Oğluma Yaptığım 
Sandal Görünümündeki Beşik
Oğluma Baba Yadigarı Olarak Bırakacağım İlk Şey



İnşallah Ekimin sonunda sağ salim kucağıma alacağım oğlum Rüzgar doğacak. Onun için şimdiden baba yadigarı olacak bir şeyler yapmak istedim. Bende deniz sevdası da var. İnternette beşiklere bakarken sandal şeklinde yapılmış beşikleri gördüm. Bazıları dekoratif amaçlı olup bazıları ise çocuk büyüyünce at denize gezsin cinsinde. Hemen işe koyuldum. Çalıştığım şantiyede kullanacağım malzemelerin çoğunu tedarik edebiliyorum. Bana sağlam bir sandal planı lazım idi. Onuda model sandal yapanların buluştuğu bir sitede telif hakkı olmayan ve daha önce modeli yapılarak denenmiş bir plan buldum. Resim dosyası formatındaki bu planı AutoCAD çizimini yaparak 1,5 mt uzunluğuna büyülttüm. Şimdilik imalat resimlerini koyuyorum. Detaylı anlatımı imalat ilerledikçe yapacağım.



Planın AutoCAD çizimi yapılarak baskı alındı







Kesimler başladı




Kesimler bittikten sonra omurgayı sağlamlık açısından 2 kat olarak birbirine yapıştırdım.


Postalar omurgaya dizildi
Hata1: Postalar omurgaya tam olarak sabitlenmedi.




Sarım işine başladım
Hata2: Sarım tahtalarının eni fazla istediğim ovalliği sağlayamadım. O yüzden sarım tahtalarının eni daraltıldı.








Yaz bitti, kış geldi. Artık işlerin yoğunluğu azalmaya başladı. Biraz sandalla ilgilenelim dedim ve havuzluk ve küpeşteyle uğraştım biraz. Şantiyeye gelen malzemelerden artan paletler işimi gördü :)





Küpeşteler de tamam, son zımparadan sonra inşallah boyayıda yapınca biter bu iş.



Yardımlarından dolayı ilk siftahı depocumuz yaptı. (Şantiyede normal adamın işi ne)


Boyaya başladık.



Şeritleride attık.


Bu işle meşgul abilerimden uyarı geldi, su kesimi hattını arttırdık


Koç boynuzu ve halatlarını da taktım. Bu iş biter. Bu kısımdan sonra yapılacak olan artık iç yatağının yapılması (topu eşime attım)





Sonuç: Şantiyedeki herkes bir çivi çakmıştır sandala. Süper birşey ortaya çıkmasada sonuç içime sindi. Oğluma baba yadigarı olarak rahatlıkla bırakabilirim.





Maliyet: Sandal bana iç yatakları hariç 300-350 TL ye mal oldu, fakat sarım işçiliğini güzel yapmış olsaydım ve doğaçlama yerine imal ve malzeme planımı düzgün yapsaydım bu maliyet 200-250 TL civarına inerdi. Bu arada internette bu beşiği 800 TLye satıyorlar. Eğer ben bu beşiği istiyorum ama yapamam almam lazım diyorsanız vereceğiniz 800 TLyi adamlara helal ediniz. Bu kadar emeğe o para az bile. Başka çalışmalarda görüşmek üzere...


Sandal Beşiğin AutoCAD Projesini indirmek için BURAYA tıkla.